Dette er forbedringene PUBG-utvikleren jobber med nå

– Vi har ikke vært flinke nok, innrømmer studioet.

PUBG Corp

Det er ingen hemmelighet at skytespillet Playerunknown's Battlegrounds har slitt med en lang rekke tekniske problemer. I helgen kom utvikleren med en ny oppdatering om hva de jobber med å forbedre, og denne gangen er beskrivelsen mer detaljert enn på lenge.

Sammen med listen over prioriteringsområder innrømmer utvikleren også at de hittil ikke har vært flinke nok med å være raskt ute med å imøtekomme klager fra spillerne, og lover heretter bot og bedring.

– Selv om vi har gjort noen meningsfulle forbedringer av PUBG har vi kommet til kort på andre måter. Spillere har rettmessig pekt på at vi har feilet med å imøtekomme klager på ytelse, og i det siste har vi ikke gjort en god jobb med å kommunisere endringene vi gjør i spillet, skriver studioet i Steam-innlegget.

Bluehole

Tre topp-prioriteringer

Utvikleren har tre topp-prioriteter fremover når det gjelder å forbedre spillet; ytelse, server-optimalisering og juksing. Når det gjelder ytelse har det ifølge utvikleren kommet mange klager den siste tiden på plutselige og store fall i bildefrekvensen, noe som skal være forårsaket av kjøretøy som kjører over mange ulike typer underlag på kort tid.

Dette gjør at det produseres mange forskjellige effekter på en gang, som overbelaster grafikkprosessoren. I tillegg skal renderingen av lyseffekter bidra til ytelsesproblemer. Begge disse sakene jobber utvikleren nå med å finne fikser på.

I tillegg jobbes det intenst med å forbedre nettverkskoden og redusere forsinkelsen, samt tiden det tar å overføre informasjon om objekter. Dette skal redusere fenomenet hvor objekter dukker opp lenge etter at man har landet.

Når det gjelder juksing sier utvikleren at de har gjort stor fremgang på dette området den siste tiden via blant annet krypteringsbaserte løsninger som skal forhindre utnyttelse av sårbarheter. Studioet sier at de nå er i stand til å raskere identifisere og bannlyse juksemakere.

PUBG-juksemakere bannlyses allerede i høyt tempo, og studioet sier at arbeidet vil fortsette med uforminsket styrke.

Les også: Dette er det nye PUBG-brettet »

Siste fra forsiden