Half-Life: Alyx' første oppdatering gjør det lettere å snu seg i spillet
(Foto: Valve)

Half-Life: Alyx

Half-Life: Alyx' første oppdatering gjør det lettere å snu seg i spillet

VR-spillet får ny bevegelsesfunksjon.

Valve sitt nye VR-spill Half-Life: Alyx landet nylig på markedet, og allerede nå har spillet fått sin første oppdatering.

Den nye 1.1-oppdateringen byr, i tillegg til diverse tekniske forbedringer, også på et par endringer som har store konsekvenser for selve spillingen – nemlig måten man beveger seg på.

Den viktigste endringen er at Half-Life: Alyx nå får en ny funksjon kalt «continuous turn». Denne innebærer at spillere kan bruke kan bruke håndkontrollen til å snu seg i en jevn, kontinuerlig bevegelse i spillet.

Alternativ til «quick turn»

Fra før opererer Half-Life: Alyx med noe som heter «quick turn», som lar spillere snu seg i bestemte vinkler uten noe bevegelse mellom posisjonene, eller man kan fysisk snu seg og la VR-sensorene gjøre jobben.

  Foto: Valve

Med den nye funksjonen legges det altså til rette for at håndkontrollen kan brukes til å snu seg på samme måte som  i «vanlige» spill. Samtidig har «quick turn» nå blitt omdøpt til «snap turn», som Valve mener passer funksjonen bedre.

Utover dette inneholder den nye oppdateringen også valgfri deaktivering av muligheten til å snu seg med kontrolleren, forbedring av grafiske detaljer på fiender, og diverse feil med lyden. 

Oppdateringen skal også fikse et problem med at spillet krasjer for en del spillere, og at hovedmenyen blir tregere når man har mange lagringer i spillet.

Har du lyst på Half-Life: Alyx, men mangler VR-briller? Her er vår guide »

Kommentarer (7)

Forsiden akkurat nå

Til toppen