Halo Infinite

Halo Infinite kommer i løpet av høsten 2021

343 avslørte nytt lanseringsvindu og nye detaljer om utviklingsarbeidet.

Xbox Game Studios

343 Industries har satt et nytt lanseringsvindu for Halo Infinite. Det forsinkede spillet kommer nå en gang utpå høsten 2021, nærmere ett år etter at det opprinnelig skulle ut.

Det er utvikleren selv om meldte om lanseringsplanene denne uka. I et lengre innlegg på sine nettsider serverte teamet også en oppdatering på utviklingsarbeidet, med detaljer om hva som har skjedd siden vi så spillet i sommer.

Ny «Craig»

«Craig» ble et Internett-fenomen over natta i sommer, men nå har Halo Infinite-utvikleren endret på designet.
Xbox Game Studios

Demonstrasjonen som ble avduket i juli fikk som kjent en heller laber mottakelse, noe 343 erkjenner tidlig i innlegget. Neill Harrison – som styrer spillets kunstavdeling – innrømmer at tilbakemeldingen fra fans var krass, men forteller samtidig at den fungerte som en oppvekker for teamet.

– Målet med kampanjedemoen i juli var å vise frem Halo Infinite-spilling for første gang. Mens det aspektet stort sett traff som vi hadde håpet, var realiteten den at det visuelle ikke lå på det nivået vi forventer av Halo – selv om spillet enda ikke var ferdig. […] Tilbakemeldingene jekket oss ned noen hakk, men det fikk oss også til å se på ytterligere muligheter for forbedringer, sier Harrison.

For å vise frem endringene til spillets visuelle kvaliteter har 343 delt en rekke skjermbilder, som vi har lagt til nederst i artikkelen. Harrison bekrefter også at Internett-kjendis og Halo Infinite-figur «Craig» – som mildt sagt så uinteressert ut i juli-demoen – har fått en overhaling med både nytt ansikt og nye animasjoner.

Flerspillerdelen til Halo Infinite blir «free to play».
Xbox Game Studios

Videre snakket teamet om flerspillerdelen til Halo Infinite, som blir gratis for alle enten man eier spillet eller ikke. Blant skjermbildene var et første glimt av et flerspillerkart, og vi fikk også en kikk på de mange forskjellige rustningstypene man kan låse opp.

Også de som spiller gratisversjonen får sjansen til å låse opp en rekke tilpasningsmuligheter for figuren sin. Utvikleren forsikret også om at Halo Infinite-flerspilleren ikke vil ha hverken «loot»-bokserm tilfeldige belønninger eller gjenstander som påvirker selve spillingen.

Du kan lese flere tanker fra utviklerteamet på nettsiden Halo Waypoint.

LES OGSÅ: Etter Halo Infinite-utsettelsen hentet Microsoft inn en ny spillsjef »

Siste fra forsiden