Naughty Dog vil omdefinere spillbegrepet

The Last of Us skal utfordre vårt syn på hva spill er.

The Last of Us er et overlevelsesspill som ser ut til å inneholde både zombier og romvesener.

Nå har en av Naughty Dog-sjefene uttalt seg nærmere om målsettingen for det kommende spillet. Til USA Today sier med-president Christophe Balestra at studioet rett og slett ønsker å løfte spillmediet til å få den samme respekten som filmmediet har fått.

– Vi ønsker å omdefinere hva spillmediet kalles. «Dataspill» er ikke et nøyaktig nok begrep lenger, for det er ikke nødvendigvis bare et spill med regler og en vinner og taper. Det er en opplevelse, sier Balestra.

Svartedauen 2.0

Videre skriver USA Today at The Last of Us forventes i handelen enten sent i 2012 eller tidlig i 2013, og det skal være snakk om et filmatisk tredjepersonsspill.

Naughty Dog selv beskriver The Last of Us som en «sjangerdefinerende opplevelse som blander overlevelse og action for å fortelle en persondrevet historie om en moderne pest som nærmest utrydder menneskeheten.»

Se annonseringstrailer for spillet

Siste fra forsiden