Psychonauts 2-lanseringen sklir ut av 2018

Double Fine utsetter spillet for å snekre sammen et bedre produkt.

Double Fine

For ganske nøyaktig ett år siden sikret Tim Schafer og Double Fine seg midlene til å lage en oppfølger til kultspillet Psychonauts. Via folkefinansieringstjenesten Fig samlet prosjektet inn rundt 29 millioner kroner, og planen var den gang å slippe Psychonauts 2 på høsten 2018.

Utviklerens nyeste videodagbok tar en kikk på prosjektets fremskritt så langt. (Video: Double Fine)

Med utviklingen i full sving har studioet imidlertid oppdaget at det blir for lite tid, og lanseringsvinduet flyttes derfor ut av 2018:

– Vi elsker spillet vi lager, og vi ønsker å sørge for at Psychonauts 2 blir noe dere kommer til å elske også – et spill som viderefører arven etter Psychonauts på en betydningsfull og spesiell måte. Vi gjør store fremskritt, men vi vil passe på at spillet får den tiden det trenger for å kunne skinne, forteller Double Fine i en melding til sine Fig-backere.

En ny lanseringsplan forekommer ikke i meldingen, men etter all sannsynlighet kan vi vente Psychonauts 2 en gang i 2019.

En typisk oppfølger

Fra tidligere vet vi at handlingen i Psychonauts 2 er satt like etter avslutningen på det første spillet, og nok en gang er det unggutten Raz som står i sentrum. Denne gangen får han prøve seg som profesjonell Psychonaut – en slags spion som kan invadere andres sinn.

Som i forgjengeren må spillere bruke Raz' evner til å dykke dypere inn i tankene til andre figurer, og løse diverse plattformutfordringer på veien. I tillegg lover Double Fine at vi skal få utforske mer av ungguttens bakgrunnshistorie, i tillegg til å møte flere nye figurer.

Psychonauts 2 utvikles for Windows, Mac, Linux, PlayStation 4 og Xbox One.

Originalspillet hadde sine svakheter.
Likevel mente vår anmelder at det var lett å bli glad i Psychonauts »

Siste fra forsiden