Rayman har skyld i at Beyond Good & Evil 2 tar tid

Michel Ancel har vært opptatt med den lemløse helten.

Det har nå gått over fire år siden vi først hørte at kultspillet Beyond Good & Evil skulle få en oppfølger. Siden den gang har Ubisoft vært ordknappe med informasjon om spillet, og det er egentlig ganske uklart hvordan prosjektet ligger an.

I en samtale med Polygon forsikrer Ubisoft-sjefen Yves Guillemot om at den etterlengtede oppfølgeren stadig er under utvikling, men at det har falt litt i bakleksa som følge av at sjefsdesigneren Michel Ancel har fokusert på fjorårets Rayman Origins og kommende Rayman Legends.

– Det som er viktig å huske er at Michel Ancel gjør mange ting samtidig. […] Faktumet er at arbeidet på Rayman Legends sakker Beyond Good & Evil 2s utviklingsprosess, forteller Guillemot.

Det er ni år siden Beyond Good & Evil fanget manges hjerter.

Dette betyr ikke at interessen for å jobbe på Beyond Good & Evil 2 er lav, bare at det er et litt mer omfattende prosjekt enn de vakre todimensjonale plattformeventyrene.

Tidligere i år kunne Michel selv fortelle at utviklerne sikter på å slippe Beyond Good & Evil 2 på neste generasjons konsoller. Dermed blir det nok minst ett år før vi kan begynne å håpe på å tumle rundt med Jade og heldiggrisen Pey'j.

Gode prioriteringer

Siden Ancels prioriteringer førte til at vi fikk fjorårets herlige Rayman Origins, er det vanskelig å være særlig bitter. Den lemløse plattformheltens retur til det todimensjonale plan var et vellykket og vakkert eventyr, og Gamer.nos anmelder klinket til med nesten toppkarakter som belønning.

Beyond Good and Evil fikk for øvrig en HD-oppdatering på vårparten i fjor, men fikk en smålunken mottagelse av anmelder Tonny Albrigtsen her på Gamer.no.

Les også: Ingen Wii U-Rayman i år Les også: Beyond Good & Evil 2 lagast for neste generasjon

Siste fra forsiden