Det neste Metal Gear-spillet fra Konami er en pachinko-maskin

Bruker oppussede scener fra Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Da Konami og Kojima Productions var i ferd med å runde av Metal Gear Solid V: The Phantom Pain i fjor, lurte mange på hva selskapet skulle gjøre videre på spillfronten. Som kjent er Hideo Kojima ferdig, mens Silent Hills ble strupet plutselig og brutalt.

At Pro Evolution Soccer-serien skal fortsette har vi visst noen dager nå, etter avdukingen av Pro Evolution Soccer 2017 men nå har vi fått et glimt av hva som skjer videre med Metal Gear Solid også.

Gambling på menyen

Skjermbilde av videoen.
Konami

Som mange spådde (eller kanskje fryktet?) er det neste vi får se av Snake og gjengen en pachinko-maskin.

En pachinko-maskin er en japansk variant av den gode gamle enarmede banditten – en maskin man typisk finner i spillehaller. Spilleren skyter baller inn i maskinen, litt som i de gamle myntspillene vi hadde her til lands, bare at det er flere baller om gangen. De ballene som fanges opp av enkelte områder, sørger for at spilleren vinner flere baller. Disse ballene kan så byttes inn til premier.

Metal Gear Solid: Snake Eater er et slikt spill, tydeligvis løst basert på Metal Gear Solid 3: Snake Eater som kom til PlayStation 2 i 2004. Traileren øverst i artikkelen viser mellomsekvenser fra det gamle spillet, pusset opp i ny drakt for pachinko-konseptet.

En pachinko-maskin som tar i bruk Metal Gear-serien ble spådd allerede i fjor, da en variant til Silent Hill ble avduket.

Lang prosess

Hele 2015 var et langt år med mye oppmerksomhet for Konami. Først i mars i fjor begynte ryktene om at Hideo Kojima og Kojima Productions ikke så øye til øye med Konami lenger. Utad ble dette synlig ved at Konami begynte å fjerne studioets logo fra markedsføringsmateriale og nettsider knyttet til Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

Metal Gear Solid V fikk god mottagelse av oss.

Deretter begynte ryktene om at Kojima selv ikke lenger var ansatt hos Konami å svirre, og at han og Kojima Productions kun jobbet som frilansere inntil Metal Gear Solid V: The Phantom Pain var ferdigstilt.

At Konami også valgte å fjerne skrekkspilldemoen P.T. fra PlayStation Store like etter at de avbrøt utviklingen av Silent Hills – en planlagt revitalisering av skrekkspillserien med Kojima og Guillermo del Toro i registolene – ble i stor grad tolket som en del av konflikten mellom partene.

I fjor høst begynte også flere nettsteder å melde om at Konami ikke hadde planer om å fortsette utviklingen av storspill lenger, med unntak av fotballserien Pro Evolution Soccer og ferdigstillingen av nettdelen til Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

Les også
Anmeldelse:

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ble for øvrig hyllet av vår anmelder som kalte det en perfekt avslutning på serien.

Det ble ikke noe av dette fanspillet.
Fanutviklet nyversjon av Metal Gear Solid er kansellert »

Siste fra forsiden