Star Wars Battlefront II skal gi oss mer å gjøre

EA innrømmer at forgjengeren manglet langsiktige mål for spillere.

Star Wars Battlefront fra 2015 levde aldri helt opp til forventningene, og kort tid etter lanseringen begynte fans å forlate flerspillerskyteren i hopetall. Oppfølgeren er nå tre måneder unna butikkhyllene, og EA håper å unngå en gjentakelse av det som skjedde for to år siden.

EA håper at Star Wars Battlefront II vil holde lengre på spillerne.
EA håper at Star Wars Battlefront II vil holde lengre på spillerne. Bilde: EA

I en video publisert av PlayStation denne uken – som du kan se over – forsikrer Dice-produsent Craig McLeod om at teamet har hørt nøye på hva spillere hadde å si om det første spillet:

– Fans elsket opplevelsen og likte at vi tok dem med til de ikoniske Star Wars-verdenene, men de savnet mer bredde. Etter bare et par måneder med det første Battlefront-spillet var det mange som savnet langsiktige mål. Det er ting vi prøver å rette på i det nye spillet, kommenterte McLeod.

Mer av alt

Mens det første spillet kun tok for seg den opprinnelige Star Wars-trilogien – og etter hvert Rogue One – henter Star Wars Battlefront II fra trilogien, forløperne og de nye filmene. Det utvider figurgalleriet betraktelig, og spillere kan blant annet kjempe som Yoda, Darth Maul og Rey.

EA lover også et langt mer omfattende progresjonssystem i spillet, for både våpen, egenskaper og kjøretøyer. Dette skal oppfordre spillere til å bruke mer tid på å utvikle spillfigurene og tilpasse opplevelsen akkurat slik man vil.

Iden Versio er hovedpersonen i spillets enspillerkampanje.
Iden Versio er hovedpersonen i spillets enspillerkampanje. Bilde: EA

I tillegg byr Star Wars Battlefront II på en enspillerdel, noe forgjengeren manglet. Kampanjen forteller en helt ny historie fra Star Wars-universet, med Iden Versio – kommandør for imperiets Infernal Squad – i hovedrollen. 

Kampanjen og flerspillerdelen utvikles av forskjellige studioer, men teamet lover at modusene er tett knyttet til hverandre. Ferdigheten og kunnskapen man tilegner seg i én modus skal derfor enkelt kunne overføres og benyttes i den andre, forteller Criterion-sjef Matt Webster.

Hvordan flerspillerdelen vil utarte seg får vi oppleve allerede i oktober, når EA avholder en betatest for Star Wars Battlefront II. Hvem som helst kan slutte seg til kampene den 6. oktober, men ved å forhåndsbestille kan man få tilgang allerede to dager tidligere – altså 4. oktober.

Star Wars Battlefront II lanseres 17. november, på PC, PlayStation 4 og Xbox One.

Vi prøvde Star Wars Battlefront II tidligere i år.
Les våre tanker om flerspillerdelen her »

Kommentarer (5)

Forsiden akkurat nå

Til toppen