Svartedauden er tilbake

Høres det ålreit ut å drepe mutantzombier i en tåkelagt storby?

Darkworks er et Paris-basert spillstudio med i overkant av 100 ansatte, og kan på mange måter sies å ha blitt eksperter på overlevelsesspill. Siden det ble unnfanget i 1998 har det stort sett tolket ulike måter å kjempe for livet på, med spillutgivelser som Alone in the Dark: The New Nightmare og Cold Fear. De utviklet også jordskjelvspillet I Am Alive i lange tider, før Ubisoft Shanghai tok over.

Spillnettstedet Eurogamer kan nå fortelle oss at det franske studioet jobber med nok et overlevelsesspill. Nå er det zombier som skal til pers. Black Death, som det heter, finner sted i en fiktiv by på den amerikanske nordøstkysten som er påfallende lik New York. Turen dit tas via PC, Xbox 360 eller PlayStation 3.

Konseptkunst fra spillet.
Konseptkunst fra spillet.

En sort, tykk røyksky bekler byen, og sender innbyggerne i koma. Når de våkner opp er de muterte og voldelige. Vår jobb er å overleve i den gyselige byen, som blant annet er fylt med tåke som skal navigeres. Vi loves blant annet muligheten til å kontrollere tåken og å velge om vi vil kurere eller simpelthen drepe de infiserte.

– Black Death er personifiseringen av frykten de nylige pandemiene har skapt, og mistilliten som har blitt koblet med deres angivelige opphav (naturlig dommedag, vitenskap, industri, militæret og annet). Vårt mål med Black Death er å gå et skritt videre, ved å fokusere på fart, frihet og flytende handlinger. Det skal gi spilleren en følelse av frihet og evnen til å skape sine egne våpen, lyder spillets hjemmeside.

Spillet har foreløpig verken en utgiver eller utgivelsesdato, men kommer som sagt til PC, Xbox 360 og PlayStation 3.

Kommentarer (0)

Forsiden akkurat nå

Til toppen