Derfor droppet Rockstar ekstra enspillerinnhold til Grand Theft Auto V

Men studioet har lyst til å satse mer på enspillerinnhold i fremtiden.

Rockstar

Grand Theft Auto IV fikk som kjent et par godt mottatte ekstrainnholdspakker i form av Episodes From Liberty City, men oppfølgeren fikk som kjent ingen slike. I et fersk intervju med nettstedet Game Informer har Rockstar selv nå kastet litt lys over hva som var bakgrunnen for dette valget.

I intervjuet fortalte designsjef hos Rockstar, Imran Sarwar, at de droppet ekstrainnhold til enspillerdelen av Grand Theft Auto V både på grunn av hovedspillets omfang og det ekstra arbeidet rundt spillet som kom senere.

Ønsker mer enspillersatsing i fremtiden

Rockstar

– Med GTA V var enspillerkampanjen massiv og veldig, veldig komplett. Det var tre spill i ett. Neste generasjon-versjonene av spillet tok ett år å gjøre riktig, og så hadde nettdelen stort potensiale, men å komme i nærheten av å realisere det potensialet sugde opp masse ressurser, sa Sarwar i intervjuet.

Han pekte også på at Red Dead Redemption II ikke minst også har krevd mye ressurser den siste tiden, og i sum gjorde alt dette at de rett og slett ikke fant det hensiktsmessig å satse på mer enspillerinnhold til GTA V.

Designsjefen gjorde det imidlertid klart at studioet «elsker» enspillerdelen i spill mer enn noe annet, og at en flerspillerkomponent aldri kan matche enspillerdelen når det gjelder blant annet historiefortelling. Nettopp derfor ønsker Rockstar veldig gjerne å lansere mer enspillerrettet ekstrainnhold til fremtidige spill.

Antakelig kan dette tolkes som at Red Dead Redemption 2, som Sarwar for øvrig dessverre ikke røpet noe mer informasjon om, vil få ekstrapakker. Forgjengeren fikk som kjent den kritikerroste Undead Nightmare-historien, i tillegg til mye annet ekstra innhold.

Så du den seneste Red Dead Redemption 2-traileren?

Siste fra forsiden