Activision Blizzard

Flere selskaper bryter sponsoravtaler med Activision Blizzard

Kommer etter søksmålet mot selskapet.

Blizzard

Søksmålet mot Activision Blizzard får stadig vekk nye konsekvenser for spillgiganten. Nå varsler flere selskaper at de trekker sponsoravtaler knyttet til Overwatch League.

Listen over offisielle partnere for Overwatch League har krympet drastisk den siste uken.
Skjermdump: Owerwatch League

Som The Washington Post melder har Kellogg trukket sine reklamekampanjer for både Cheez-It og Pringles fra e-sportligaen. T-Mobile har også trukket seg, mens forsikringsselskapet State Farm har satt sine reklamer på pause mens det tar en beslutning rundt videre sponsing.

Coca-Cola vil også vurdere sitt samarbeid med Overwatch League. I en uttalelse forteller selskapet at det er kjent med anklagene mot Activision Blizzard, og at det følger nøye med på hva som skjer. Det hører riktignok med til historien av Activision Blizzard-sjef Bobby Kotick sitter i styret til Coca-Cola Company.

Grove anklager

Det er delstaten California som går rettens vei for å holde Activision Blizzard ansvarlig for det som beskrives som årevis med seksuell trakassering og kjønnsdiskriminering på arbeidsplassen.

I kjølvannet av søksmålet har flere stått frem med historier om overgrep og maktmisbruk. De ansatte holdt også en demonstrasjon utenfor Blizzards kontorer, i håp om at ledelsen skulle ta ansvar. J. Allan Brack, som var sjef for Blizzard siden 2018, har forlatt selskapet.

LES OGSÅ: Hundrevis av Ubisoft-ansatte krever at selskapet gjør mer for å bli kvitt dårlig oppførsel på arbeidsplassen »

Siste fra forsiden