Den 14. februar neste år var det egentlig duket for en tur opp i løypene med snøbrettspillet SSX, men spillet trenger en siste lille finpuss før det er klart, melder utgiver EA ifølge CVG.
![](https://i.bo3.no/image/31898/psymon_alaska_fsgrab_wm.jpg?c=0&h=281&w=500)
Det betyr at vi ikke får stroppe på oss måneskoene og hive skrotten utfor Mount Fuji eller noen av de andre gigantiske toppene i spillet før 2. mars 2012. Da kommer det til Windows, PlayStation 3 og Xbox 360.
Vingedrakter og ishakketriks
SSX er en slags omstart av den superkjappe snowboard-serien til PlayStation med samme navn, og skal prøve å finne en hårfin balanse mellom triksing, kjøring i høy hastighet og det å simpelthen overleve i de livsfarlige, umerkede løypene.
Spillet har også som mål å tilby de digitale kjørerne noen hendige verktøy til å navigere de gigantiske fjellene, som angivelig er lagd etter ekte GPS-informasjon. For kjapp transport fra punkt til punkt skal være mulig å fly en liten tur med vingedrakt. Ønsker du å utføre unike veggtriks så trenger du en ishakke.
Vår digitale Terje Håkonsen, Øystein Furevik, fikk en smakebit av SSX midt på sommeren i fjor. Det gjorde ham ingenting, for det så spennende og en halv ut.
Les også: Tilbakeblikk: SSX
Les også: SSX blir ultrahektisk