På den offisielle bloggen melder YouTube nå at de legger ned YouTube Gaming-tjenesten sin, som var ment å konkurrere med Twitch. Nedleggelsen vil skje i mars neste år, så den vil fremdeles være oppe og gå i noen måneder til.
Dette betyr imidlertid ikke at de dropper spillsatsingen sin. Satsingen skal derimot få et nytt hjem på youtube.com/gaming-adressen, som vil få mange av de samme funksjonene man fant i Gaming-appen – deriblant det mørke temaet.
Tilpasset spillinnhold
Der vil man finne personlig tilpasset spillinnhold som de seneste spillvideoene fra kanalene du abonnerer på, de mest populære livestreamene.
![](https://i.bo3.no/image/96286/Blog%20Post%20-%20English%20-%20Destination%20with%20Sidebar%20%281%29.png?c=0&h=437&w=499)
Siden vil også fremheve spillstreamere som er nye og fremadstormende, en funksjon som først skal lanseres i USA, men som ifølge YouTube rulles ut til andre regioner etter hvert.
YouTube skriver at hovedgrunnen til at de pensjonerer Gaming-appen er at antallet spillere er langt større på den vanlige YouTube-plattformen, selv om Gaming-fremstøtet også oppnådde et brukbart publikum.
Ifølge tjenesten utgjør spillpublikumet på YouTube over 200 millioner, og bare i løpet av de siste tolv månedene ble det konsumert over 50 milliarder timer med spillinnhold på plattformen.
Les også: Steam har også lansert sin egen Twitch-konkurrent »