(Bilde: Bethesda)

Moddeverktøyet til Fallout 4 på PlayStation 4 har problemer

Bethesda melder om teknisk trøbbel på plattformen.

Bethesda slapp moddeverktøyet til Fallout 4 på PC-plattformen allerede i april, mens PlayStation 4-versjonen var ventet å komme denne måneden. Nå ser det imidlertid ut til at sistnevnte utgave har støtt på problemer.

Som blant andre IGN har fått med seg skriver Bethesda på utviklersidene sine at det har dukket opp noen tekniske utfordringer med moddeverktøyet på PlayStation 4-plattformen. 

Tekstur- og lydbegrensninger

Ifølge Bethesdas oppdatering består problemene i at det benyttes PC-teksturer i PlayStation-modifikasjonene, noe som kan gi minne- og ytelsesmessige problemer. Selskapet jobber med Sony for å optimalisere tekstur-eksport i fremtidige oppdateringer.

Bilde: Bethesda Softworks

I tillegg til dette har støtte for lydfiler ikke kommet på plass, som Bethesda skriver henger sammen med det proprietære lydformatet på plattformen. Også dette jobber de med Sony om å få løst.

Maksimalt 900 MB

Det siste punktet som nevnes er at moddeverktøyet på PlayStation 4 kun har støtte for modifikasjoner på opptil 900 MB, som altså betyr at man ikke kan laste opp modder som er større enn dette. Det arbeides med å øke denne grensen.

Det er uvisst akkurat når de nevnte begrensningene vil bli løst. Ifølge Bethesda er den lukkede betaversjonen av moddeverktøyet til PlayStation 4 uansett rett rundt hjørnet, og forhåpentligvis vil problemene løses før den endelige lanseringen.  

Det er flere grunner til å holde det gående i Fallout 4-universet: Mer innhold er nemlig på vei » 

Kommentarer (2)

Forsiden akkurat nå

Til toppen