Se hvordan Red Alert 2 fungerer i VR

Som å leke strategigud med HTC Vive.

Egentlig er det rart at det finnes så få konsepter for strategispill i virtuell virkelighet. Å gløtte ned fra oven mens bygninger og enheter bygges og kollapser rundt deg virker jo helt glimrende.

Slik ser det ut.
Slik ser det ut. Bilde: Skjermbilde av video

Dette tenkte tydeligvis også modifikasjonsskaper Ádám Horváth på. Han har nemlig snekret sammen et konsept for å spille Command & Conquer: Red Alert 2 med HTC Vive, ved å bruke Unreal Enigne 4 og håndkontrollerene til brillene. Hvordan det hele ter seg, ser du i videovinduet øverst.

Som du ser er grensesnittet basert på en meny i venstre hånd, mens høyre hånd velger fra menyen og plasserer ut bygninger på bakken. I likhet med andre VR-opplevelser kan man hoppe rundt på kartet ved å peke på området man vil til og trykke på en knapp. Det ser egentlig ganske oversiktlig og enkelt ut, men det er neppe noe som vil øke APM-en din i konkurransespilling. 

Selvfølgelig er dette noe vi i beste fall kan håpe at gis ut i modifikasjonsform, siden Command & Conquer-eier EA neppe har noe slikt på agendaen. 

Westwoods siste

Command & Conquer: Red Alert 2 var et av de siste spillene Westwood jobbet med før de ble stengt ned i 2003. I spillet får vi se en alternativ virkelighet der de allierte og Sovietunionen går til krig mot hverandre. 

Det de fleste sikkert likevel husker best er de merkverdige mellomsekvensene mellom oppdragene, spilt inn med kjente og ukjente skuespillere. 

LES OGSÅ: Tilbakeblikk på Command & Conquer: Red Alert 2 »

Kommentarer (25)

Forsiden akkurat nå

Til toppen