Anmeldelse

Serious Sam: The Second Encounter

Serious Sam: The Second Encounter (SS2 fra nå av) forsøker ikke å gjenskape noe stemning fra andre verdenskrig eller på noen måte være historisk korrekt, og plottet er snekret sammen som en ren unnskyldning for å tømme geværløpene på brett etter brett. Det kunne likesågodt vært skrevet av to 7-åringer som hadde sett mye tegnefilm, men når det er så gjennomført som her - who cares?

Det starter riktig så pent - som Sam faller du ned i et lite tjern, hvorpå du finner en motorsag noen sekunder seinere. Det første brettet er nesten som en liten tutorial å regne, der du finner de enkleste våpnene og møter et par-tre av de enkle motstanderne av gangen. Og etter å ha kommet deg igjennom den første traséen, er det nesten så du får illusjonen av at du kanskje til og med skulle satt opp vanskelighetsgraden. Så feil kan du ta.

Ikke for pingler
For SS2 handler om monstre; hundrevis, ja faktisk tusenvis av monstre må legges ned på veien mot Mental; den onde makten som skal tas. Det er slett ikke uvanlig å se mellom femti og hundre monstre i bildet samtidig, og dersom du vil bli flink til å circle-strafe (bevegelsen der du går rundt i ring med ansiktet inn mot midten hele tiden), har du definitivt kommet rett, selv om det også er andre teknikker å benytte seg av mot forskjellige typer monstre.

Med over et dusin forskjellige våpen; alle med sine styrker og svakheter, er det også viktig å velge en strategi som passer til de ulike. Noe av det bedre med SS2 er nemlig at de forskjellige våpnene passer til forskjellige monstre og rom, noe som gjør at det ikke kun er ett våpen du bruker hele tiden.

Serious Sam: The Second Encounter Windows Windows

Spilldetaljer

  • Lanseringsdato: 25. februar 2002
  • Plattform: Windows
  • Utgiver: Take 2
  • Utvikler: Croteam

Forsiden akkurat nå

Til toppen