Dynamisk våpenprising i CS: Source

Valve har lagt ut en oppdatering til Counter-Strike: Source, som blant annet implementerer dynamisk våpenprising.

Til nå har hvert våpen i Counter-Strike: Source hatt en spesifikk pris, slik som i de fleste andre skytespill hvor spillerne må betale virtuelle penger for å utruste seg selv med våpen og annet utstyr. Nå har Valve kommet med et alternativ til den tradisjonelle metoden.

I den nyeste oppdateringen til Counter-Strike: Source har nemlig Valve lagt inn dynamisk våpenprising. Det vil si at prisen på et våpen vil variere fra uke til uke, basert på hvor populært det var i forhold til andre våpen i uken før.

Det vil igjen si at hvis mange kjøper det samme våpenet en uke, vil prisen stige den neste uken, og man må kanskje begynne å se seg om etter alternativer. Da hjelper det selvfølgelig at våpen som ikke har vært like populære blir billigere.

For å se hvor dyre de individuelle våpnene er til et hvert tidspunkt (samt hvor mye systemet regner med de vil koste til neste uke) kan du ta en titt på et nytt våpenmarked på Steam. Det er fortsatt mulig å aktivere statiske våpenpriser på servernivå.

Siste fra forsiden