Sniktitt

WarCraft III: The Frozen Throne - Del 2

Mye har skjedd siden de første dagene i betaen, og Gamer.no har vært der hele tiden. Balanseendringer har kommet, fordeler har forsvunnet og funksjoner har blitt lagt til.

Side 1
Side 2

Utallige endringer
Alle rasene har naturligvis opplevd en del store endringer, og selv om det er umulig å gi et fullstendig bilde av alle forandringene skal vi forsøke å gi et vagt overblikk. I Reign of Chaos var Orkene kjent for å ha svake mottrekk mot luftstyrker. De nye "Bat Riders" fikser på dette. I den aller første tiden var disse kanskje den absolut mest populære enheten i spillet, siden det ikke var stort en kunne gjøre for å beskytte seg mot disse. Nå har de blitt satt tilbake i styrke en del, men er likevel fullt potente enheter til å kjempe mot andre luftenheter. Orkenes nye helt er en "Shadow Hunter" som fungerer godt som en støttehelt med sine evne til å helbrede vennlige enheter. For tiden er han likevel ikke veldig populær på grunn av den store vekten på "Area of Effect"-spells (angrep som deler ut mye skade direkte til fiendens enheter).

>

Takket være endringer i rustningstypen til disse bygningene er de nå på langt nær like effektive, noe som de fleste er glade for. "Undead" har opplevd at de tidligere lite brukte "Crypt Fiends" har blitt meget populære. Deres nye evne til å gjemme seg i kamp er også kjærkommen. "Crypt Lord" som er rasens nye helt har enda ikke blitt særlig populær, siden de andre heltene fortsatt er mer nyttige i kamp. Noen bruker den likevel med stort hell. "Humans" har opplevd å bli en virkelig stormakt i ekspansjonen, og har nå en rekke enheter som kan skape frykt hos motstanderen. Verdt å merke seg for "Human"-spillere er at det ikke lenger er like effektivt å hurtigbygge bygningene sine. En behøver flere arbeidere til å bygge kjappere samtidig som kostnaden forblir den samme.

De nøytrale heltene er likevel diskutabelt de enhetene som har endret mest. Spesielt "Nage Sea Witch" har blitt meget populær blant spillere i alle raser på grunn av sitt kratige "Area of Effect"-angrep. Å samle helter med slike angrep på høyt nivå kan nærmest utslette motstanderens hærstyrke momentant. Andre nye helter er "Dark Ranger", som er en modifisert bueskytter. "Pit Lord" er en svær krabat som har en egenskap svært lik "Archmage" sin "blizzard"-spell. "Beast Master" er en spennende helt hvis alle egenskaper er basert på "summons" (å mane frem en skapning). Mest populær er hans egenskap til å lage en svær bjørn til å kjempe for seg. På høye nivå er denne litt av et monster.

>

Konklusjon
Beta-testingen har nå vært i gang en stund og Blizzard har forklart at alle funksjoner og låst, og alt som gjenstår er å balansere ut spillet. Det kommer ikke til å bli lagt til flere nøytrale helter, men det vil komme et ukjent antall flere brett. Hvorvidt alle dukker opp i løpet av beta-testen er ikke kjent. Til og begynne med var det store balanseproblemer i spillet, noe som selvsagt var å forvente. Per i dag ser spillet ut til å være rimelig godt balansert, og det har blitt hvisket om lansering i Juni. Hvis ikke noen uforutsette problemer dukker opp kan WarCraft-spillere verden over markere en dag uti sommermåneden som tidspunktet sollys ble et fremmedord.

Side 1
Side 2

Siste fra forsiden