Sniktitt

Forgotten Realms: Demon Stone

Forgotten Realms: Demon Stone følger en gruppe bestående av tre svært ulike eventyrere i deres kamp for å gjenopprette orden og fred i Faerun. Uheldigvis har de nemlig klart å slippe fri to temmelig mektige slemminger (Slaad-herren Ygorl og Githyanki-generalen Sereka) som til nå har vært fanget i en magisk edelstein, og nå er disse i ferd med å rive verden i fillebiter for å skaffe seg verdensherredømme. Det som gjør historien litt interessant er at de to fælingene ikke akkurat er på talefot, og prøver mer eller mindre konstant å utslette hverandre, oftest mens eventyrerne våre er så uheldige å komme mellom dem.

Typiske D&D-helter
Følget ditt består av tre eventyrere som ikke akkurat har bedt om å få jobbe sammen, men som kommer bedre overens med hverandre etter hvert som spillet utvikler seg. Disse karakterene kan beskrives som tre erketypiske rollespillkarakterer - mandige Rannek er nærkampspesialisten i gruppen, vise Illius er trollmannen og vakre Zhai er tyven (og samtidig den obligatoriske barmfagre kvinnelige karakteren med lite tøy på). Disse tre karakterene har sine egne evner og egenskaper i kamp, og du kan når som helst velge hvilken av karakterene du vil kontrollere. Styrer du Zhai, for eksempel, vil Illius og Rannek styres av datamaskinen (som faktisk er rimelig kompetent).

Stormfront Studios er selskapet bak The Lord of the Rings: The Two Towers, og det synes på Forgotten Realms: Demon Stone. Dette spillet minner nemlig veldig mye om studioets forrige spill, både i stil og utførelse. Det grunnleggende gameplayet består for det meste av actionfylt nærkamp mellom dine tre helter og de endeløse hordene til Ygorl og Sereka. Samtidig vil disse to hærene kontinuerlig kjempe mot hverandre, noe som fører til at det alltid er noe som skjer på skjermen. Dette understrekes allerede på det første kartet i spillet, som består av et enormt slag som tvinger fram ordet "episk". Her kastes du nemlig inn en kamp mellom hundrevis av fiender, samtidig som en mektig og ildsprutende drage skaper kaos og ødeleggelse.

Action er med andre ord nøkkelordet her, men Demon Stone kommer i tillegg med en liten dose rollespillelementer som er med på å gjøre gameplayet dypere. I løpet av spillets gang tjener heltene erfaringspoeng som de kan bruke til å skaffe seg nye egenskaper, trylleformularer og kampmanøvere, slik at du kan oppgradere karakterene dine til å passe din spillestil. Dette hjelper til med å gi spillet ekstra dybde, og akkurat dette kommer godt med. De fleste kartene er nemlig rimelig lineære, og selv om heltene får løse noen småoppgaver etter hvert samtidig som de må manøvrere seg gjennom ulike feller og litt mer plattformaktige områder, er det kamp som er det sentrale elementet i Forgotten Realms: Demon Stone.

Kommentarer (2)

Forsiden akkurat nå

Til toppen