Anarchy Online: Shadowlands

Perks kommer til å gi nye muligheter
Det er tre typer eller klasser som perks er delt inn i. Yrke, gruppe og vanlig. Vanlig kan sammenlignes med de generelle nanoene i butikken, som alle yrker/raser kan bruke så lenge de oppfyller kravene. Yrke sier seg selv, og er begrenset til et spesielt yrke. Bare de som har dette bestemte yrket kan få akkurat den perken. Grupper er litt mer løst, og bestemmes stort sett etter hvilke typer oppgaver ditt yrke kan utføre. Alle som har med nærkamp å gjøre kan få nærkamp-perks, alle som sniker og snoker kan få den type perks, osv. I tillegg til å være delt inn i grupper på denne måten har også perks en del andre krav. Noen stiller krav til andre perks, som må skaffes først, og mange stiller også krav til level. Du kan med andre ord ikke motta enkelte perks før du er over level 200. Nå som vi vet hva en perk er, og hvordan vi skaffer slike, hva gjør dem? Hva er vitsen med å ha masse perks? Hver og en gir deg en eller flere bonuser, og noen av dem gir deg også tilgang til ekstra handlinger. Noe komplett liste med bonuser og krav er det enda ikke vits å komme med, siden det fortsatt gjøres mindre endringer for å tilpasse og balansere dette bedre. Det er også mulig å avlære perks, men dette tar tid og bør vel helst ikke skje. Det er dog en fin utvei hvis du velger feil.

Noe av det som overrasket med AO første gangen var musikken. Her er det store individuelle forskjeller ute å går, men personlig blir jeg aldri lei av musikken i AO. Dette er tatt vare på i SL, og bringer enda mer av det samme gode gamle inn i spillet. Rene lydeffekter fra våpen og dører er en ting, men også omgivelses-lyder er med på å bringe stemningen videre. Akkurat på lydsiden er det dog lite nytt fra det vanlige spillet, med unntak av ny musikk og lyder til nye våpen etc.

Konklusjon
Shadowlands har mye godt å tilby sine spillere, og vi har vært borti noe av dette her i dag. Gamer.no vil komme tilbake med en skikkelig omtale av spillet om noen uker. Mange gode og dårlige sider vil komme fram etterhvert, og vi vil prøve å få med flest mulig av disse. Som med alle MMORPG er det også her en periode rett etter lansering som er full av feil og mangler, til tross for at dette bare er en tilleggspakke. En MMORPG-tittel vil aldri være ferdig ved lansering, og det er rett og slett respektløst å komme med en omtale like etter utgivelse. Når en gjør veldig store forandringer, og legger til voldsomt mye innhold må det bare komme noen feil med på kjøpet. Disse vil dog bli fikset fortløpende med patcher.

Kommentarer (0)

Forsiden akkurat nå

Til toppen