Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure

Det er ikke bare tittelen som er merkverdig med dette spillet, som lover et graffitibasert gameplay og en urban historie om kampen for kreativ frihet og selvutfoldelse.

Atari forteller at spillet er en kulminering av syv års historie- og karakterutvikling utført av kunstneren Marc Ecko. Spillet utvikles av The Collective, og skal etter planen lanseres til PlayStation 2 tidlig neste år. Marc Ecko selv er svært entusiastisk, og forteller følgende:

- Vi har nå muligheten til å fortelle den urbane historien på en riktig måte - med sjel og ærlighet og med den ekte stemmen til kulturen vår. Atari deler min entusiasme for dette prosjektet og forstår at videospill er det ideelle mediet for å levere en involverende urban opplevelse. Sammen med The Collective skal vi knuse de klisjéfylte stereotypene og skape det første virkelig autentiske urbane videospillet.

Atari forteller at spillet vil skape sin egen gameplaysjanger, hvor kamp, action, eventyr og sniking kombineres innenfor en graffitidrevet ramme. I samfunnets øyne er hovedpersonen, Trane, en bølle og en opprører. Han drar ut for å få respekt på gata ved hjelp av tagging, men blir etter hvert dradd inn i en revolusjon mot det undertrykkende samfunnet i New Radius.

Kort fortalt ser det ut som gameplayet i dette spillet vil fokusere rundt det å komme seg inn i diverse områder, spre det opprørerske budskapet ved hjelp av graffiti, og så komme seg bort igjen før representantene for de undertrykkende myndighetene får kloa i spilleren.

Vi håper dette spillet blir så flott som alle de involverte partene er overbevist om at det blir, og vil naturligvis komme tilbake med mer informasjon etter hvert.

Siste fra forsiden