Portal 2 forsinket

– Det er vanskelig å lage spill

Valve har utsatt lanseringen av Portal 2, av hensyn til publikums sikkerhet.

Valve har sendt ut en artig liten pressemelding der de kunngjør at det er vanskelig å lage spill, og at etterlengtede Portal 2 nå er planlagt utgitt i 2011. Opprinnelig var planen å lansere spillet før jul.

Portal-konseptet forklart.

Videre understrekes det at E3-overraskelsen det var snakk om for en stund tilbake er relatert til Portal 2. Nettet har eksplodert i rykter om hva det kunne være Valve hadde å by på, og noen vil til og med ha det til at Valve har overtatt Duke Nukem Forever.

Uansett hva den Portal 2-relaterte overraskelsen viser seg å være, er det ikke lenge til vi får svaret. E3 starter nemlig offisielt tirsdag i neste uke.

Portal 2 er oppfølgeren til den ultrapopulære hjernetrimmeren Portal, som var et av tre spill i The Orange Box-pakken. I motsetning til originalen skal Portal 2 stå på egenhånd, og være et fullverdig kommersielt spill. Portalkonseptet fra originalspillet har blitt utvidet med flere nyheter, og en av dem skal være en slags maling som gir overflater nye egenskaper.

Vi bruker vanligvis ikke å gjengi engelskspråklige pressemeldinger i artiklene våre, men i dette tilfellet gjør vi et unntak. Kos deg:

VALVE ANNOUNCES MAKING GAMES IS HARD

June 9, 2010 -- Aperture Science, doing business as Aperture Laboratories LLC, in partnership with Valve today announced the successful completion of an ethics-review-panel-supervised release date restructuring process. Portal 2, the sequel to the ground-breaking title that earned over 30 Game of the Year awards despite missing its original ship date, is now targeted for a 2011 release.

Representatives from both companies acknowledged that public safety concerns factored into the decision. They went on to say that even though Portal 2 will arrive slightly later than planned, all life on earth won't instantaneously stop as every molecule in your body explodes at the speed of light, which is what would happen should a rip ever appear in the fabric of Valve Time.

"Also, the game will be even better," they added, missing an historic opportunity to create the first product delay press release to mention that a product is being delayed to make it worse.

To ask questions about how close we all came to dying, or to ask futile questions about the previously announced E3 ***PORTAL-2-THEMED-FOR-GOD'S SAKE*** surprise or, less futilely, to schedule an appointment to attend a Portal 2 screening at the Valve booth during E3, please contact Valve's delegate to the EU's Valve Time Studies Group, Doug Lombardi.

Siste fra forsiden